a

Falken-Klettersteig
Falkert 2308m, Nockberge – Karintia

KIINDULÓPONT Patergassen - Falkertsee

IDŐTARTAM 2-4 óra, beszállás kb. 30 perc, a mászás 1-2 óra, lefelé – iránytól függoen 30-45 perc

SZINTKÜLÖNBSÉG Kb. 400m, ebből a mászás mintegy 160m

NEHÉZSÉG D, nem kezdő útvonal, 3-5 helyen is komoly izommunka, vagy technika szükségeltetik a továbbjutáshoz

MEGJEGYZÉS a távolról gagyinak tűnő kis csúcs alatti letörés, alulról nézve már egyáltalán nem tűnik oly gyermetegnek, a jelzett útról való letéréskor, azon gyerekeket és lányokat-asszonyokat, akiknek nem csillan fel a szemük a sziklafal láttán, inkább küldjük tovább a jelzésen a csúcsra. A kiszállás előtt még egy pöpec kis függőhídon is áthaladunk, ha a drótot nem is de az embereket, ha éppen a hídon vannak, majdnem a tópartról is látni lehet a csúcstól kissé balra és lejjebb.

MEGKÖZELÍTÉS Klagenfurt felol a 95-ös úton, esetleg északról, az S6-os felol tovább megyünk Murau felé, majd Predlitznél délre fordulunk a 95-ös útra.

FEKVÉSE déli

TÚRÁRA ALKALMAS IDŐSZAK: június-október

A Falkertsee alatti nagy parkolóban ha megálltunk, sétáljunk fel a tóhoz, és a bal oldalán induljunk el a jelzésen (1591) fölfelé a Vasárnap-völgyben (Sonntagstal), mígnem a sziklafal alatt tábla jelzi a letérést (illetve feltérést) jobbra. Pár perc, és már akaszthatjuk is a cuccot.

Az első könnyű 10 méter után, máris megtapasztaljuk egy kanyarral fölfelé, hogy ez bizony még bármi lehet, és az ezt követő kis pihenő után máris az útvonal legnehezebb részei következnek. Egy nagyobb perem alatt - mint a bacilusok :) – küzdünk fölfelé.

A szikla még lépéssel is csúszna, de jó lépés nem nagyon van, fogás sincs nagyon, egy-két akasztás alatt beremegünk rendesen, mire felérünk egy nagy párkányra, ahol nyugodtan előzhetünk végre.

A párkányról egy kisebb áthajlásban lépünk ki, jól tagolt, sokszor könnyű, de sokszor kimondottan nehéz méterekkel haladunk tovább, míg elérjük a következő előzési pontot. Itt találjuk az emlékkönyvet is.

A következő szakaszon, egészen a függőhídig, egy sereg technikás (vagy trükkmentesen, kajakból meghúzó) részt kell magunk alatt hagynunk, míg végre nyugodtan pózolhatunk a dróton...

A híd után egy kis felkapaszkodást követően még egy masszív áthajlásba kell beereszkednünk, és egy kis kanyarral kijutni a füves placcra, pár percnyire a kereszttől.

A csúcsról jöhetünk vissza errefelé, ahol végül felértünk, vagy egy kicsivel nagyobb körrel a túloldalon leereszkedve, a Sonntagstal-on is visszasétálhatunk autónkhoz.

Ezt a rövid leírást - a térképvázlatokkal együtt - PDF-formátumban letöltheted, kinyomtathatod és magaddal viheted!

Ez a klettersteig NEM található meg HoTaRo "Osztrák Alpok - Nem csak hegymászóknak" vagy "Osztrák Alpok 2 - Továbbra sem csak hegymászóknak"című könyvében!