a
   
 
utazások
klettersteig
turak
fotóalbum
magamról
fórum
linkek
 
   
 

Seewand Klettersteig
Hallstatti-tó, Dachstein

 

54 

KIINDULÓPONT Hallstatt és Obertraun közötti parkoló (510 m)

IDŐTARTAM Összesen 7-8 óra (+ esetleges gyaloglás). Kb. 1 óra a beszállás, a mászás 4-5 óra, és még kb. 1 óra a felvonóállomás (ha felvonóval akarunk lemenni). Gyalog lemenni még legalább 2 óra...

SZINTKÜLÖNBSÉG Bő 1300 méter, ebből a beszállás kb 400 m, a steig maga kb. 750 m

NEHÉZSÉG D-E? Nagyon nehéz és rendkívül hosszú, sokszor kitett, néhol csúszós útvonal.

MEGJEGYZÉS Nagyságát tekintve az újabb építésű Kaiser Franz Josef-steighez lehet hasonlítani, de annál lényegesen nehezebb részekkel (és hosszan nehezebb részekkel) találkozunk menet közben.
A fal délelőtt jórészt árnyékos, és sok lépés nyálkás-nyirkos, ezért a nehéz részeken külön ügyeljünk . Nehéz részek pedig vannak, és ezen az útvonalon általában nem egy-egy fogás nehéz, hanem gyakran 30-40 méterek nehezek folyamatosan, legyen nálunk pihenőszár feltétlenül.
Ha több autóval érkezünk, egy autót hagyjunk az obertrauni Krippensteinbahn felvonójánál, mivel valószínűleg felvonóval fogunk lejönni, és a felvonótól igencsak messze van a parkoló, ahol autónkat hagytuk (6-7km), de ha gyalog jövünk le, akkor sem a parkolóba érünk vissza, hanem elérjük a Hallstatt-Obertraun közötti utat valahol.
Indulás előtt a felvonó indulási időpontjairól tájékozódjunk. 17 óra után semmiképpen sincs felvonó.

MEGKÖZELÍTÉS A Hallstatti-tó legegyszerűbben talán az S6-os út - Liezen irányból közelíthető meg, vagy az A1-es sztrádáról a 145-ös úton.

FEKVÉSE északnyugati

TÚRÁRA ALKALMAS IDŐSZAK: Normál esetben június-október, de extrém esetben a hó nem olvad el júniusig a tetőn és októberben akár már eshet is.

A Kesselparkplatz-ból az út túloldalán, a klettersteiget bemutató tábla melletti úton indulunk el fölfelé. Az ösvényt követve durván egy óra alatt a beszállásnál lehetünk.
Mivel a fal olyan irdatlanul nagy, méterről méterre leírni képtelenség a dolgokat, és nincs is értelme. Több nagy szakaszra van osztva a fal, ezeket táblák is jelzik menet közben, ez alapján nagyjából el tudjuk helyezni magunkat menet közben.
Az első az „Einstieg”, ahol több füves párkány köt össze nehezebb részeket, egészen a dupla áthajlásig („Doppel Überhang”), ami után még több furfangos rész akad, amíg végre egy kis pihenőhöz juthatunk a rámpán („Die Rampe”). De itt is lesz egy jó kis combos felszökés, mielőtt elérjük a még út felénél sem lévő barlangot („Seit 1881”). Innen is küzdéssel indulunk tovább, majd kis sétával érjük el a denevérbivakot („Fledermaus Biwak”), ami után semmi „jó”ra ne számítsunk:), egy összefüggő, igen nehéz szakasz jön, de pihenni szinte minden akasztásnál lehet, csak szinte minden akasztás nehéz lesz.
A következő pihenési lehetőség már a sündisznónál lesz („Am Igel”), ahonnan még mindig nem könnyű a továbbhaladás. Szerencsére az út talán legnehezebb(?) részének írt vízszintes párkány („Putz Band”) előtt kicsit tudunk lazítani, itt viszont használhatunk nyugodtan pihenőkantárt a továbbhaladáshoz. Innen egy eléggé nehézkes felmászással jutunk a falkönyv párkányára, ahonnan még egy utolsó nagy menet a 100 méteres fal („100 m Wand”) kezdődik. Erre a területre írnak sokan E-s nehézséget, de őszintén szólva nem tudom, hogy hová, mert feltűnően nehezebb rész nincs sem a falkönyv előtt, sem utána. Kétségtelenül a 100 méteres fal első fele jóval nehezebb, mint a második, de aki eddig feljött, az ne aggódjon a befejezést illetően.
Amikor a tetőn kibukkanunk, már csak a jelzéseket kell követnünk egészen a Gjaidalm-ig, majd tovább a felvonóig. Valószínűleg nem lesz kedve nagyon senkinek ez után a mászás után gyalog levergődni az autóhoz. A Gjaidalmnál, ha kérünk egy pecsétet, hogy a Seewandról jövünk, olcsóbb lesz a lift!!!
.

 

Ezt a rövid leírást - a térképvázlatokkal együtt - PDF-formátumban letöltheted, kinyomtathatod és magaddal viheted!

Ez a klettersteig NEM található meg HoTaRo "Osztrák Alpok - Nem csak hegymászóknak" vagy "Osztrák Alpok 2 - Továbbra sem csak hegymászóknak"című könyvében!

 






































   
 
   
 
© 2010 by HoTaRo      copyright      sitemap      website made by textor