a

fórum
linkek

Bevezetés  1  2  3  4   5  6  7

A Fann-hegység (Fann Mountains, Fanskie Gori) Tadzsikisztán északnyugati szélén emelkedik a magasba. Legmagasabb csúcsa a Chimtarga (5489 m), de egy sereg ötezres csúcs csipkézi még vonulatait. Türkiszkék és zöld tavak pihennek itt a völgyek mélyén hihetetlen varázslattal árasztva el a rájuk vigyázó óriási őrszemeket. Ezek közül az egyik a Zamok (5070 m) hatalmas sziklatömbje, amire „B”-tervünkkel sikerült szerencsésen feljutnunk. Igaz, hogy a csúcstömb déli kiemelkedésétől az északi legmagasabb pontra idő hiányában nem sikerült átjutnunk, de így is sikeresnek ítéltük meg vállalkozásunkat.

A Vertical Alaudin bázistábor volt kiindulópontunk, az Alaudin-tavak (Alaudin Lakes) alatt egy kicsivel.Innen indultunk vezetőnkkel, Zsenyával a Mutni-tavakhoz (Mutni Lakes)még hátizsákok nélkül, mivel cuccainkat öszvéreken hozták utánunk a bázisról. Innen indultunk másnap reggel „A”-tervünk irányába. Fő tervünk persze a Chimtarga lett volna, de alatta, a Mirali hágón kb. 4580 méteren olyan eszeveszett fejfájás tört ránk, hogy az éjszakázás után visszavonulót kellett fújnunk. Nem volt szabad és nem is tudtunk volna az út legkritikusabb, legnehezebb részén továbbindulni így, föl a Mirali (5132 m) ormára, és onnan tovább a gerincen a Chimtargára.